Rychly obed z niceho, typicky studentsky recept :)

Mám hlad a nemám čas. Co uvařit? Recepty vhodné pro začátečníky

Moderátor: Moderátoři Jídlo a vaření

Odeslat příspěvekod p0etrik 19. 11. 2006 14:09

Tohle jidlo jsem vymyslel jeste v dobe, kdy jsem jakozto chudy student bydlel na kolejich, neumel jsem varit a potreboval jsem si uvarit nejake dobre a levne jidlo, ktere navic moc netrva a jeste jsem pritom nemel skoro zadne ingredience. Takze jsem v podstate smichal dohromady co dum dal a vysledek mne velmi pozitivne prekvapil. :D

Priprava se da opravdu stihnout do tech 20ti minut, mozna max. 25.

Potrebne ingredience na jednu porci: 5dkg speku, 2 mensi rajcata, kecup, ryze (nejlip ve varnem sacku), koreni. Volitelne paprika, uzenina (parek, klobaska, toceny salam, atd...).

- Nejprve dame varit ryzi, nezapomente ji podle navodu nejprve proplachnout teplou vodou. Pro urychleni varu si muzeme vodu ohrat v konvici a nalit ji do hrnce az zacne varit. Ryze se dle navodu vari cca 15-17 minut, tech 17 vychazi vetsinou jako optimum. Nezapomente ji osolit.
- Nakrajime spek na drobne kosticky a velmi jemne osmahneme v malem hrnci nebo kastrolu, spis ho jen nechame at nam pusti tuk a dostane se do stavu mezi zesklovatenim a zlatavenim. Myslim, ze misto speku by sel pouzit treba i olivovy olej, to muze podle mne dat take velmi zajimavy vysledek. Speku neni treba davat moc, neni to "hlavni jidlo", jenom nam vysledek pekne provoni. :) Pokud mame, ke speku pote pridame nakrajeny parek nebo jinou uzeninu a take jemne osmahneme.
- Pote na to nasypeme relativne nadrobno nakrajena rajcata, pokud mame (a mame chut) i papriku, mirne osmahneme a pote pridame tak 2-3 polevkove lzice kecupu.
- Michame michame, at se nam nic neprichyti a nechavame bublat a dle chuti okorenime. Ja pouzivam pepr, male mnozstvi chilli, oregano a nekdy i kari, proste co dum da, to tam muzete vrazit, ono to nejak dopadne... :D