Prosím o tipy na rodinné fotografie.

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod sententia.vitae 28. 10. 2017 13:07

Ahojky lidi,

obracím se na vás s prosbou o tip a o radu. Ráda fotím, ale jsem úplný amatér. Několik lidí mě poprosilo o nafocení rodinných fotografií v přírodě. Mám k dispozici pevný (dalo by se říct portrétový) objektiv s ohniskovou vzdáleností 85 mm a clonou 2,8. Myslíte že tento objektiv bude na focení rodinných fotografií dostačující? A když budu zabírat celou rodinu (ne jen obličej), jaké zaclonění zvolit, aby byl ostrý každý obličej na fotce a přesto příjemně rozmazané pozadí? Obávám se, že F 2,8 je málo, když nebudou obličeje ve stejné rovině... a mám fotit se stativem nebo bez? Bohužel nemám externí blesk, tak doufám, že nebude úplně zataženo. Pořídila jsem si i odraznou desku, tak budu doufat, že jí poprvé vyzkouším.

A další prosba - nemáte nějaké tip na místo nejlépe na P-4, kde by takové fotky vynikly? Nějaký fajn park s otevřeným prostranstvím, ale i stromy...? Popřípadě nějaké zajímavé místo...?

Moc děkuji, s přáním hezkého dne Míša
sententia.vitae
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 28. 10. 2017 14:09

Nejde jen o ohniskovou vzdálenost a clonové číslo, ale i formát zobrazovcího media, který jsi zapoměla uvést. A v P-4 a nejbližším okolí je několik zajímvých parků (Vyšehrad, Jezerka, Krčský les, Milíčovský háj, Grebovka, Folimanka....) ale na to nespoléhej. Důležitá je kompozice snímku ve které si můžeš vystačit i s malým prostředím některých zákoutí nebo vnitrobloků...... ;-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sententia.vitae 28. 10. 2017 14:30

Moc děkuji za odpověď. Formátem zobrazovacího média se myslí to, jestli je fotka v JPEG, RAW atd.? Nebo něco jiného?
sententia.vitae
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ondrasheq 28. 10. 2017 17:43

Je něco nad čím ses zamyslela i sama? :)